چه چیزی باعث چاقی صورت میشود؟
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

 چاقی صورت ظاهر را جوان نشان می دهد به همین دلیل افرادی که گونه های لاغر دارند تمایل دارند صورتی چاق داشته باشند. شما می توانید با روش های طبیعی به گونه های خود ظاهری فریبنده ببخشید یا می توانید با استفاده از آرایش صورت خود را چاق تر نشان دهید.

روش های طبیعی چاق شدن صورت

1. یوگای صورت را امتحان کنید. می توانید با استفاده از ورزش های ساده و ملایم با حرکات چرخشی بر روی گونه ها، پوست خود را درخشان تر و پرتر نشان دهید. هیچ چربی یا پوستی در این حالت به صورت اضافه نمی شود اما با انجام این ورزش گونه های باریک شما چاق تر دیده می شود.

**  صاف بشینید. بر روی یک صندلی کاملا صاف بشینید. شانه ها را شل کنید. سینه را به بیرون بدهید.

**  دهانتان را به آرامی باز کنید. تصور کنید در حال مکالمه با صدایی معمولی هستید. دهانتان را مشابه زمانی که در حال صحبت هستید باز نگه دارید. لب بالایی و پایینی را تو بدهید به شکلی که ردیف جلویی دندان ها پوشیده شود.
به صورت همزمان گوشه های دهان را عقب بکشید و به دندان های آسیب برسانید. هر دو طرف دهان باید به یک اندازه و در یک جهت به سمت عقب کشیده شود. چانه باید به طرف جلو حرکت کند.

** صورت را به مدت 90 ثانیه در حالتی که هستید نگه دارید. باید عضلات گونه و کشش دهان را حس کنید. پس از آن به آرامی عضلات را رها کنید.

چاق شدن صورت

2. گونه ها را نیشگون بگیرید. نیشگون های کوچکی بر بالا و پایین استخوان گونه بگیرید. این نیشگون ها باعث نمی شود گونه های شما فریبنده بشوند اما تکرار این کار باعث می شود پوست سرخ شده و گونه ها درخشان تر دیده شوند. گونه های درخشان تر فریبنده تر از گونه های بی رنگ است.

مرطوب نگه داشتن پوست و چاق شدن

3. پوست خود را مرطوب نگه دارید. بعد از حمام و شستن صورت،کرم مرطوب کننده یا لوسیون صورت بر روی گونه ها قرار دهید. اجازه بدهید خشک شود و آن را نشویید.

**  در صورت امکان کرم نرم کننده استفاده کنید. این کرم ها باعث نرم شدن پوست می شود بنابراین گونه های شما مرطوب شده و هر گونه خشکی یا آسیبی نیز برطرف می شود.

** اگر صبح حمام می کنید، شب قبل پیش از خواب کرم مرطوب کنید استفاده کنید.

ماسک صورت و چاق شدن آن

4. از کره درخت روغن قلم و اسکراب قند استفاده کنید. یک فنجان (250 میلی لیتر) کره را ذوب کرده و با ¾ فنجان (185 میلی لیتر) قند نرم شده مخلوط کنید. ترکیب را داخل فریزر قرار دهید تا جامد شود سپس آن را بر روی صورت قرار دهید و پوست را با آب گرم بشویید. پیش از شستن صورت اجازه دهید ترکیب 5 دقیقه بر روی پوست بماند.

** ترکیب را با حرکات چرخشی بر روی پوست اعمال کنید. بعد از این کار صورت را با دستمالی نرم پاک کنید.

** کره غنی از اسیدهای چرب است بنابراین به الاستیسته پوست روی گونه ها کمک می کند. نتیجتا پوست جوان تر و پرتر به نظر می رسد.

**  قند لایه برداری ملایم است بنابراین می تواند سلول های مرده پوست که باعث کدری و لاغری پوست می شوند، را از بین ببرد.

سیب خوردن و چاق شدن صورت

5. سیب بخورید. سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی است که برای پوست مفید هستند بنابراین خوردن آن و اعمال آن بر روی صورت نیز سودمند است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های آ، ب، ث و عناصری است که از آسیب بافت های پوست و چروکیدگی آن جلوگیری می کنند. سیب حاوی کلاژن و الاستین است که باعث نرمی و شادابی پوست می شود.

** مصرف انواع مختلف سیب مناسب می باشد.

** یک سیب را با چند قسمت تقسیم کنید و آن را رنده کنید. سپس این مواد را بر روی گونه ها گذاشته و به صورت چرخشی ماساژ دهید. پیش از شسشتو به مدت 60-50 دقیقه بگذارید بر روی پوست باقی بماند سپس با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

**  نوشیدن آبمیوه های سیب نیز راهی مناسب جهت جذب مواد مغذی و سودمند می باشد. سه قطعه سیب را با سه هویج کوچک و ½ پیمانه (125 میلی لیتر) آبلیمو مخلوط کرده و هر روز صبح بنوشید.

**  پتاسیم موجود در هویج از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و خواص ضدالتهابی این سبزی باعث شادابی و شفافیت پوست می شود. هویج حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های آ و ث است.

**آبلیمو حاوی ویتامین های آ، ب و ث و آنتی اکسیدان ها است.

6. از ماسک آلوئه ورا استفاده کنید. مقداری آلوئه ورا بر روی گونه های خود قرار دهید و با استفاده از حرکات چرخشی صورت را ماساژ دهید. پیش از حمام کردن این کار را به مدت 60-30 دقیقه انجام دهید. هر روز این کار را تکرار کنید.
** همچنین می توانید هر روز صبح 250 میلی لیتر نوشیدنی آلوئه ورا مصرف کنید.

** آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و افزایش الاستیسیته پوست می شود.

7. گلیسیرین و گلاب را به طور مساوی ترکیب کنید. این ترکیب را پیش از خواب استفاده کنید. خواص گلیسیرین و گلاب به گونه ای است که باعث تغذیه پوست و گونه ها می شود.

** گلیسیرین باعث آبرسانی به پوست می شود و سرعت پوست اندازی صورت را کنترل و تنظیم می کند.

** گلاب باعث آبرسانی به پوست خشک و آزرده می شود. این ماده همچنین خواص ضد عفونی کننده دارد و پوست را تمیز و سالم نشان می دهد.

8. از عسل استفاده کنید. عسل به شکل های مختلف به پوست شما کمک می کند. عسل مانند یک جذب کننده رطوبت عمل می کند و باعث جذب و با دام انداختن رطوبت می شود. بنابراین پوست شاداب تر و جذاب تر به نظر می رسد. آنتی اکسیدان های موجود در عسل پوست را از باکتری ها حفظ می کنند.

** یکی از روش های آسان استفاده از عسل مصرف ماسک صورت های طبیعی حاوی عسل است. این ماسک ها در صورتی که حاوی خامه یا ماست باشند بهتر عمل می کنند.

** روش دیگر مصرف روزانه 15 میلی لیتر عسل است.

** می توانید ماسک را خودتان تهیه کنید. 5 میلی لیتر عسل را با 5 میلی لیتر پاپایا مخلوط کنید، ترکیب را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

** مصرف عسل در وعده صبحانه نیز مناسب می باشد. یک فنجان (250 میلی لیتر) شیر را با 5 میلی لیتر کره آب شده، 5 میلی لیتر عسل، 10 میلی لیتر پنیر ریز شده و 15 میلی لیتر جو مخلوط کنید. ترکیب حاصله را هر روز صبح به همرا آب پرتقال مصرف کنید.

**  شیر و لبنیات باعث آبرسانی به پوست می شود و قرمزی و آزردگی پوست را برطرف می کند. بنابراین باعث بهبود ظاهر پوست می شود.

**  جو باعث از بین بردن خشکی پوست و آزردگی آن می شود.

**  ویتامین ث موجود در آب پرتقال از چروکیدگی پوست جلوگیری کرده و باعث شادابی پوست می شود.

چربی و چاق شدن صورت

9.  مقداری چربی مصرف کنید. پوست شما به صورت طبیعی مقداری چربی ایجاد می کند و این چربی باعی رطوبت، تازگی و شادابی پوست می شود. گونه های شاداب ظاهری بهتر دارند و چاق تر دیده می شوند. اگر بدن شما چربی موردنیاز خود را جذب نمی کند، پوست شما رنجیده می شود و گونه های شما باریک تر جلوه می کنند.

** چربی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با استفاده از روغن های سالم مثل روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید از آجیل نیز به صورت روزانه استفاده کنید.

** همچنین می توانید مقداری روغن بر روی صورت قرار داده و ماساژ دهید. روغن نارگیل، زیتون، بادام و آواکادو مناسب می باشند.

دخانیات و چاق شدن صورت

10. از عادات مضر دوری کنید. از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن اجتناب کنید. زیرا این مواد باعث از بین رفتن الاستیسیته پوست می شود هنگامی که پوست الاستیسیته خود را از دست بدهد، انعطاف پذیری کمتری داشته که باعث باریک تر دیده شدن گونه ها می شود.

** همچنین باید از غذاهایی که حاوی زردچوبه هستند دوری کنید. این ادویه باعث خشک شدن پوست می شود.

** برای محافظت پوست از اشعه های مضر ماورابنفش از ضدآفتاب استفاده کنید. اثرات مضر آفتاب باعث خشکی پوست و زبری آن می شود.

لوازم آرایش و عمل های زیبایی و چاق شدن صورت

آرایش و چاق شدن صورت

- استفاده از رژگونه. با استفاده از یک از پد یا قلم آرایش تمیز رژگونه بر روی استخوان گونه قرار دهید. این کار باعث می شود گونه ها شاداب تر و صورت چاق تر به نظر برسد.

- از پدهای پارچه ای استفاده نکنید. این ابزار باعث ظاهری ناهمگن می شود که صورت را بد شکل نشان می دهد.

- هر شب آرایش خود را پاک کنید. هر شب پیش از خواب آرایش خود را پاک کنید. استفاده از محصولاتی که برای پاک کردن آرایش تولید شده اند بهتر عمل می کنند.

- سعی کنید کمتر آرایش کنید. استفاده نکردن از لوازم آرایش باعث تنفس پوست و شادابی آن می شود.

- همچنین سعی کنید کمتر از کرم پودرها استفاده کنید. زیرا این مواد نیز باعث آسیب رساندن به پوست می شود.

- با عمل های زیبایی آشنا شوید. با یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید و درباره انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر اطلاعات کسب کنید. با توجه به چاقی اندام شما و لاغری صورت و ساختار آن، امکان انجام عمل و انتقال چربی به صورت وجود دارد.

- این عمل طولانی مدت است. تقریبا حدود 60% چربی منتقل شده به صورت باقی می ماند. سلول های چربی که در طول عمل جان سالم به در می برند مانند سایر سلول های چربی بدن عمل می کنند.

- تزریق چربی. پیوند چربی یا تزریق sculptra مدت زمان بیشتری به طول می انجامد اما مدت بیشتری دوام خواهد داشت و ضرر کمتری دارد. مقدار کمی از چربی واقعی یا مصنوعی با استفاده از یک سوزن نازک به تدریج به گونه تزریق می شود. ممکن است شما به بیش از یک بار تزریق نیاز داشته باشید تا به گونه های مطلوبی برسید.

-  تزریق sculptra قابل تحمل تر است و ریسک کمتری دارد. اما تزریق چربی و سیلیکون خطر بیشتری دارد.

- شما احتمالا بعد از چند سال نیاز به تزریق دوباره دارید. در تزریق sculptra بعد از دو سال نیاز به جایگزینی مواد دارید.

منبع: چاقی صورت





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: